Friends for Xmas

hartverwarmend Kerstevenement Friends for Xmas

Afgelopen zondag 11 december vond in de kerk te Gorssel een prachtig kerstevenement plaats. Een 60 koppig projectkoor zong de sterren van de hemel. Er werd gelachen, gehuild, gegeten en gedronken, maar vooral enorm genoten van een warm samenzijn.

Stichting IJsselwijs organiseerde vanaf 2007 een jaarlijkse Winterwonderland productie in Gorssel. Hierin werd gewerkt met grote koren, combo, acts, acteurs en wel honderd vrijwilligers. Na een paar jaar van rust, is de stichting weer nieuw leven ingeblazen en werd het project “Friends for Xmas” opgetuigd.

De stichting heeft tot doel om middels muziek mensen bij elkaar te brengen. Dat doel werd dit jaar bereikt door 60 zangers bij elkaar te brengen en een heerlijke show te laten verzorgen. Het publiek werd uitgenodigd om lekker mee te zingen en te reageren op wat er gepresenteerd werd. Niet alleen muzikaal was het een heerlijke voorstelling, maar ook culinair werd het publiek naderhand verwend met zelfgebakken taarten en tapas.

Het koor zong onder leiding van dirigent Juliette Dumoré, die het koor met verve tot een topprestatie wist te leiden. Jazzpianist Jeshja van Noort zorgde voor een swingende begeleiding, wat het geheel prachtig complementeerde. Solisten Ab Vriezenkolk en Francisca Dekker zorgde voor kippenvel in Oh Holy night en Merry Christmas. Hans van Braak en Nico Smak zorgde voor een gelikte Blues Brothers act, die veel bewondering oogstte. Juffrouw Ooievaar kwam ook nog even digitaal aanvliegen en zorgde voor de nodige lachsalvo’s. Kortom….twee heerlijke voorstellingen waar zo’n 300 man publiek van heeft kunnen genieten. Volgend jaar weer?